Bli elev

Hans Nielsen Hauge VGS tilbyr studiespesialisering ved en passe stor privatskole i Fredrikstad.

Praktisk informasjon

Her har vi samlet informasjon for deg som ønsker å bli elev eller foresatt ved Hans Nielsen Hauge VGS. Vi har kontortid mandag – fredag fra 08.00 – 15.00. Ta gjerne kontakt med oss dersom du har spørsmål om skolen.

I skolebrosjyren finner du alt du trenger å vite om Hans Nielsen Hauge VGS.

Slik søker du

Søknadsfristen er 1. mars. Søknader sendt inn etter søknadsfristen vil først bli behandlet etter at hovedopptaket er klart. Du finner også søknadsskjemaet her.

Hvorfor velge HNH?

Skole midt i byen

HNH er en helt nyoppusset skole med moderne lokaler midt i Fredrikstad sentrum. Her er det nærhet til alt.

Passe stor skole

HNH er en passe stor skole med et godt miljø der alle kjenner hverandre, og hver elev får tett oppfølging.

Treningsstudio

Vi har ingen gymsal men derimot gym, fri trening og frokost på treningsstudio.

Kristen skole

Vi har fokus på kristne verdier, blant annet gjennom at elevene hvert år samler inn penger til misjons- og bistandsprosjekter.

Skoleturer

Vi reiser på skoleturer. Bli kjent-tur i VG1, språkturer til Tyskland, Frankrike eller Spania i VG2 og studietur til utlandet i VG3.

Skole-pc

Vi bruker Macbook Air som skole-pc. Den får du låne mens du er elev hos oss. Når du slutter kan den kjøpes ut for restverdien.

Inntak av elever

Vi oppfordrer til å gjøre seg kjent med skolens inntaksreglement Det omhandler søknad om skoleplass, behandling og prioritering av søkere og klage på vedtak.

• Du opplever større læringsglede når du er elev på en skole med et godt læringsmiljø. Hans Nielsen Hauge VGS er en slik skole. HNH er gode på å bygge relasjoner mellom lærer og elev som gir gode resultater.

Simon Laabak

Studerer Barnevernspedagogikk og er aktiv lokalpolitiker

• Lærerne på HNH er gode på å se hele eleven. Både hvordan du presterer på skolen, men også hvordan du har det ellers. De vil deg det beste – alltid.

Shahana Balakumaran

Medisinstudent

• Min bror gikk på HNH og hadde gode ting å si. I tillegg hadde jeg hørt veldig mye bra om både lærerne og skolemiljøet her. Alt stemte. Jeg synes tilretteleggingen for meg slik at jeg skal prestere beste mulig har vært svært god.

Rebekka Pedersen

Elev ved HNH

• Under de siste årene med pandemi så har skolen lagt opp slik at vi får godt utbytte av undervisningen. Andre venner jeg snakker med på andre skoler kan ikke vise til like god oppfølging. Skolen har håndtert rødt og gult nivå på en god måte og gitt bra kvalitet på undervisning via Teams. Lærerne ringer rundt til hver og en elev for å være tett på. Det har vært supert!

Ola Kaufmann Bøckmann

Elev ved HNH

• Det er tøft å gå rett videre til universitetet, men på HNH lærte jeg å ta skole på alvor. Jeg har innsett at det er viktig med struktur og rutiner for å komme noe vei. Til tider opplevde jeg det som hardt på HNH med mange vurderinger og strenge karakterkrav, men når jeg nå som student ser tilbake på det, så er det ingen tvil om at det var viktig og riktig. Jeg er veldig fornøyd!

Hans William Holbye

Journalistikkstudent i Bergen

• Valgfagene er krydderet i skolehverdagen. Jeg valgte en samfunnsfaglig retning og søker meg videre til enten jus eller markedsføring fra høsten av. På HNH er det god bredde i valgfagene og du kan sette sammen kombinasjoner som både utfordrer og inspirerer deg. Jeg fant min retning etter å ha hatt både markedsføring og politikk som valgfag.

Thyra Kjeldsen Ekker

Elev ved HNH

Vi satser på realfag og entreprenørskap!

For å løse fremtidens utfordringer har samfunnet behov for flere med realfagskompetanse, og spesielt ingeniører og teknologer. Det er helt essensielt med for samfunnet å øke kompetansen og tilgangen på smarte hoder med realfag for å utnytte og løse utfordringer i det grønne, digitale landskapet. Derfor satser vi på realfag. Vi tilbyr full realfagspakke, slik at du kan få spesiell studiekompetanse.

Vi vil også bidra til at våre elever får verktøyene og kompetansen til å skape en bedre verde, bygge verdier for mange og potensielt sin egen arbeidsplass. Derfor satser vi på entreprenørskap gjennom en rekke ulike prosjekter. I faget markedsføring og ledelse har elevene ungdomsbedrift der de får prøve seg på å etablere en bedrift, utvikle et produkt og selge det. Skolen har en tradisjon for å prestere under fylkes- og norgesmesterskapet for ungdomsbedrifter.

Fornøyd elev

Hva er egentlig studiespesialisering?

Er du en 10. klassing som forsøker å finne ut hva du vil bli og hvilken videregående skole du skal søke på? Her gjør vi deg litt klokere på studiespesialisering og hva det kan brukes til.

5 gode grunner til å velge Hans Nielsen Hauge VGS

Skal du søke videregående, men er usikker på hvilken skole som passer deg best? Her får du fem grunner til hvorfor Hans Nielsen Hauge VGS er et godt valg.

HNH Elever
Videregående elev

Klar til å sende barnet ditt på videregående?

Vi slo av en prat med to foreldre ved skolen som ikke bare har hatt ett barn hos oss, men to! Her kan du se hva Eva og Anne Lise mener om skolen.

Vi forbereder elevene på veien videre ut i arbeidslivet

Nå har flere av våre elever tatt nye, spennende steg. Se hvilke studier og yrker tidligere elever hos oss har valgt. Obs! Det er fare for at de også har sagt litt om hvordan det var å gå på skolen.

Elev på skolen

Nyttige artikler