Studiespesialisering til høsten? Her er fem gode grunner til å søke på HNH

Som avgangselev på ungdomsskole kommer du fram mot søknadsfristen 1.mars sannsynligvis til å tenke mye på hvor du skal søke på videregående skole. Det er nå du så smått skal begynne å stake ut retningen for utdanningen din, så det kjennes kanskje som et ganske stort valg. Verden ligger åpen for deg!

På HNH vgs har vi studiespesialisering som gir deg generell og spesiell studiekompetanse. Så enten du skal bli økonom, lege, ingeniør, lærer eller sykepleier, kan vi være valget for deg.

HNH er en liten friskole som jobber målrettet for å utruste deg for fremtiden. Her er våre beste grunner for at du bør søke hos akkurat oss.

1. Vi utdanner for fremtiden

For at du skal være klar for et moderne studie- og arbeidsliv, må vi bruke moderne metoder. Lærerne her på HNH finner undervisningsmetodene og det faglige innholdet som best vil forberede deg på videre studier. Vi strekker oss langt for at du skal oppleve både engasjement og mestring, og for at du skal bli en kunnskapsrik, empatisk og engasjert verdensborger.

2. Vi er en liten skole

Når vi spør elevene våre hvorfor de trives på HNH, svarer de oftest: Fordi det er en liten skole. Det at vi ikke tar inn så mange elever gjør på den ene siden at vi jobber sammen på tvers av trinn, slik at du som VG1-elev kan bli kjent med erfarne elever som kan hjelpe deg med å unngå feil de selv har gjort. På den andre siden har du tilgang til lærere som har tid til deg. Enten du sliter med et fag, en oppgave eller noe personlig, jobber vi alltid for å ha et inkluderende skolemiljø hvor den enkelte elev blir sett hver dag.

3. Vi har et høyt faglig nivå

HNH har siden oppstarten hatt et sterkt fokus på kvalitet i utdanningene vi tilbyr. Det vil si at vi både stiller høye krav til deg som elev, men også at vi har dyktige og engasjerte lærere som utruster deg til å møte disse kravene. Vi har elever fra alle typer familier og bakgrunner, men de har til felles at de ønsker å bli gode på noe. Og det er vårt mål: Å sørge for at du får de beste mulige forutsetningene for å gjøre det godt på studier etter du er ferdig her.

4. Vi har pulsen på arbeidslivet

Arven etter Hans Nielsen Hauge er vi stolte av, både hans evne til nytenkning og myndiggjøring av mennesker. Innovasjon og samarbeid med eksterne bedrifter og organisasjoner preger undervisningen, slik at elevene får en bredere faglig forståelse enn kun akademisk.

5. Vi tar vare på hverandre

Å bli god på fag er ikke alt. Det er like viktig å bli et godt medmenneske, og ha selvtillit nok til å løfte andre opp når de sliter. Vi ønsker at elever og ansatte spiller hverandre gode. HNH bygger på kristne verdier om at alle mennesker er like verdifulle, at vi skal ta vare på og hjelpe hverandre.

For å få til det arrangerer vi bl.a. litterær kafé og feirer merkedager sammen. Vi har også en årlig bli-kjent-tur som vi har det veldig gøy med.

Hvis dette virker som noe du vil ta del i, vil vi gjerne at du kontakter oss på epost eller sender en melding på facebook – vi tar gjerne en liten prat. Eller hvis du allerede har bestemt deg kan du finne ut hvordan du søker her. Vi gleder oss til å møte deg!