Tilbyr Mattedager for nye HNH-ere

Er du en som elsker matte? Eller syns du tvert imot at det vanskeligste faget på skolen? Er du kanskje litt nysgjerrig på hvordan matte er på vgs? De siste dagene av sommerferien vil Håkon og Sergio være på plass for å ta imot alle elever som har lyst til å lære litt mer matte. Her skal det lekes, prates og regnes uten vurderingsstress og karakterpress.

Før første gang i skolens historie ønsker mattelærerne å arrangere Mattedager, et unikt og gratis tilbud til deg som skal begynne på HNH til høsten. Tilbudet gjelder alle nye elever uansett nivå, og i løpet av tre dager skal det jobbes med temaer som hører til både 1T- og 1P-matte, for eksempel algebra, likninger, brøk, prosent og funksjoner.

God oppstart

-Ønsket vårt er at disse dagene kan bidra til å skape en trygghet hos nye elever, og til å gi dem en mykere skolestart, forklarer Sergio.

– Vi håper at dette kan gi vg1-elevene en god oppstart, føyer han til, og lover lave skuldre og mattemoro uten vurderinger, prestasjoner eller karakterer.

Kurset, som vil foregå 9. -11. august, er et ekstra tilbud som gjelder utenfor det ordinære mattefaget, og det er helt frivilig å melde seg på. Her vil det også bli informert om valg av 1T og 1P. Påmelding her!