– Om jeg skal søke på HNH? Garantert!

I to dager har tiendeklassinger fra hele distriktet testet ut hvordan det er å være elev på HNH. Og erfaringene har, ifølge elevene, så langt vært udelt positive.

Marianne, som til vanlig går i tiendeklasse på Cicignon skole, har treningsklærne på og er klar for siste økt som hospitant på HNH. Denne andre av totalt to hospiteringsdager rundes av med ballspill i Kongstenhallen sammen med resten av skolen. Tidligere denne dagen har hun og i overkant av 30 andre tiendeklassinger vært med på psykologi- og kjemiundervisning der det i sistnevnte fag har vært full fart med forsøk av ulike slag. Nå er gjengen klare for å herje med vg2 på volleyballbanen. Marianne forteller at hun er veldig fornøyd med oppholdet på HNH:

Positivt med liten skole

-Det har vært to veldig fine dager. Fordi jeg kommer fra en stor skole, liker jeg godt at HNH er så liten. Da ligger det så godt til rette for at man blir godt kjent med hverandre, sier hun.

Også undervisningen har vært interessant og morsom, ifølge Cicignon-eleven:

-Vi hadde en veldig flink engelsklærer som hadde morsom undervisning. I kjemien var det gøy å jobbe praktisk med faget. Det er noe annet enn bare tørr teori, smiler Marianne som kan avsløre at hun liker realfag ekstra godt.

-Elevene har dessuten vært veldig koselige og imøtekommende. Vi har følt oss veldig godt ivaretatt og det er god stemning i gangene på skolen, legger hun til.

På spørsmål om hun kommer til å søke HNH neste år er svaret dermed krystallklart:

-Garantert!

Etter psykologi- og kjemiundervisning torsdag formiddag, gikk veien til Kongstenhallen og idrettsdag.
Sist onsdag fikk tiendeklassingene være med på politikk-, rettslære- og engelskundervisning.

Sosialt

Nina og Gumane kommer fra henholdsvis Cicignon og Haugeåsen ungdomsskole, og er blitt litt kjent med hverandre etter hospiteringen. Også hos disse tiendeklassingene sitter superlativene løst:

-Det har vært kjempegøy, smiler jentene.

-Lærerne er så flinke, undervisningen god og elevene så snille og hyggelige. Vi har følt oss skikkelig velkomne, legger de til.

Marianne og Nina
Thomas (til venstre), Adam og Ludvik fra Kråkerøy ungdomsskole liker det sosiale miljøet på HNH.

I likhet med Nina og Gumane trekker også Thomas, Adam og Ludvik fra Kråkerøy ungdomsskole frem det sosiale når de blir spurt om inntrykket av HNH så langt.

-Elevene som går på skolen har tatt oss godt imot, slår Ludvik fast.

– Og det virker som at det er mange på skolen som kjenner hverandre, føyer Thomas til.

-Inntrykket er at HNH er veldig hyggelig, men også veldig ordentlig, konstaterer Adam.

Se flere bilder fra hospiteringsdagene her: