Panteidé imponerte dommerne

Cover Up UB sikret seg én førsteplass og tre andreplasser under onsdagens Skolemesterskap i ungdomsbedrift på Tomb vgs.

Bedriften gikk helt til topps i kåringen av beste forretningsplan og ble kronet med andreplass i kategoriene Videopitch, Markedsføring og Bærekraftprisen. I tillegg mottok en annen HNH-bedrift, Hverdag for alle UB, andreplass i kategorien Forretningsplan. Det ble dermed en god dag på skolen for de kreative vg2-elevene. Totalt åtte elevbedrifter fra HNH deltok i konkurransen.

Hannah, Henrik og Marcus mottok fire priser på Tomb vgs. onsdag.

-Veldig gøy og motiverende for arbeidet vårt videre, konstaterer Marcus Dahl Hansen, som sammen med Hannah Veland, Mats Kyseth Pettersen og Henrik Hulaas Aamodt Karslen utgjør Cover Up UB. I markedsføringsfaget har de fire andreklassingene de siste månedene sett på muligheten for å lage en panteordning for gamle snusbokser.

Motiverende

-Vi tenker bærekraft. Håpet vårt er jo at bedriften vår kan bidra litt på det området, sier Marcus, som liker å jobbe konkret med fag på denne måten:

-Det er gøy å se at det man legger ned av eget arbeid gir resulater. Det er det som er så motiverende med markedsføringsfaget. Nå skal vi jobbe videre med tilbakemeldingene vi fikk av dommerne på Tomb, målet er å ta seg videre til NM, konstaterer han.

NM-mål

Onsdagens konkurranse ble nemlig en liten generalprøve før Fylkesmesterskapet for ungdomsbedrifter i Viken, region Østfold, går av stabelen i Rakkestadhallen 15. mars. Her vil en seier i blant annet kategoriene Beste ungdomsbedrift, Bærekraftprisen, Beste samarbeid med næringslivet og Beste innovative produkt genere en plass i Norgesmesterskap Ungdomsbedrift som foregår i Lillestrøm i april.

-Det hadde vært veldig gøy å vinne Beste ungdomsbedrift eller Bærekraftprisen, så nå blir det hard jobbing fremover for å være best mulig forberedt til det som venter utover våren, sier Marcus.

Liza Engelsviken, Fredrik Tvete-Valhovd, Sondre Hassfjord og Felix Eklund Tvete fra ungdomsbedriften Hverdag for alle stakk av med andreplassen i Forretningsplan.