For foresatte

Her har vi samlet informasjon for deg som er foresatt ved Hans Nielsen Hauge VGS.
Vi har kontortid mandag – fredag fra 08.00 – 15.30

Skoletilbud

Som elev på HNH oppnår du resultater som åpner dørene til høyere studier og spennende karrieremuligheter etter videregående. Vi hjelper deg med å lykkes og inspirerer deg på veien.

Informasjon om statstøtte, skolepenger og lånekassen.

Skolerute

Her finner du plan for skoleåret ved Hans Nielsen Hauge VGS.

Inntaksreglement

Her finner du gjeldende inntaksreglement for Hans Nielsen Hauge vgs.

Ordensreglement

Her finner du ordensregler for et trygt og godt skolemiljø ved HNH.

PC-ordning

Ved HNH får alle elever Macbook Air som skole-pc. Denne gir tilgang til skolens nettverk, printere og nødvendig programvare og ressurser. Elevene låner den i tre år og deretter kan de som ønsker det kjøpe den ut til maskinens restverdi. Ordningen inngår i skolepengene.

Gym og fysisk aktivitet

Kroppsøving på HNH foregår på treningssenter og medlemskapet inngår i skolepengene. Det betyr at elever kan i tillegg til gymtimer ha mulighet til å trene på fritiden. Vi har også en del fysisk aktivitet ute i skog og mark når været tillater det.

Skoleturer

Vi tar undervisningen med oss ut i felt og får se pensum i praksis. Å reise på tur er en del av det pedagogiske opplegget på HNH. Det blir mange dagsturer i løpet av de tre årene man er elev på HNH, i tillegg til en stor tur hvert skoleår.

Misjonsprosjekt

Hvert år velger elevene seg ut et av NLMs misjonsprosjekter som de samler inn penger til. Det blir også arrangert kakesalg og andre aktiviteter. I 2021 har de valgt et prosjekt i Mali som jobber med problem knyttet til dype hull i bakken som følge av gullgraving.