Skoleturer

Å reise på tur er en del av det pedagogiske opplegget på HNH. Vi tar undervisningen med oss ut i felt og får se pensum i praksis. Det blir mange slike dagsturer i løpet av de tre årene man er elev på HNH. I tillegg til alle disse dagsturene er man med på en stor tur hvert skoleår.

VG1 Fangekasa

Før høstferien reiser VG1 på en tredagers tur til Fangekasa leirsted i Aremark.

Her har de undervisningsopplegg i naturfag og kroppsøving ute i den spesielle naturen på øya. I tillegg blir det mye sosialt opplegg for at man skal bli bedre kjent i de nye klassene.

VG2 Språktur

Mellom vinterferien og påskeferien reiser VG2 på språktur til Spania eller Tyskland ettersom hvilket språk de har som 2. fremmedspråk.

På disse turene får elevene se og erfare språk, kultur og historie.

VG3 STUDIETUR

Mellom vinterferien og påskeferien reiser VG3 på en studietur. Tidligere har turen gått til blant annet Frankrike. Her har de undervisning i Historie, Religion og Samfunnsfag.