Det var solnedgang, det var latter det var sang

Tre dager med feltarbeid, volleyballturnering, fellsmåltider og leker preget vg1-elevenes bli-kjent-tur til Indre Østfold.

Postgirobyggets klassiker «Idyll» er nok ikke et dumt forslag til soundtrack for de siste dagers vg1-tur til Fangekasa. Idyllisk beliggende ved Aremarksjøen legger leirstedet til rette for både faglig påfyll og sosiale aktiviteter. Her har bortimot 60 førsteklassinger og sju lærere denne uka sørget for liv og røre, latter og gode opplevelser. Ikke at det faglige ble glemt bort, tvert imot. Både naturfag og geografi ble godt ivaretatt og i løpet av de tre turdagene har elevene blant annet bedrevet feltarbeid og sett på de biotiske og abiotiske faktorene i området, som det heter på fagspråket. For de uinvidde: Undersøkt levende og ikke-levende planter.

En del tid ble også brukt på volleyballbanen, og etterhvert ble det også turnering. Young Life kom på besøk, det ble bli-kjent-leker og mørkegjemsel. Noen barskinger fikk til og med tatt seg et bad. Første kvelden ble rundet av med bål i vannkanten.

Dag én ble rundet av rundt bålet.

-Vg1 er en super gjeng som det har vært flott å være sammen med på tur, konstaterter faglærer Sonia Marie, som er litt sliten, men veldig fornøyd ved hjemkomst fredag.

-Inntrykket er at både elever og lærere har hygget seg veldig disse dagene, føyer hun til.

Se flere bilder fra vg1-turen under!