Solide elevbidrag til Aksjonsløpet

Marcus Dahl Hansen (under) var én av elevene som alene samlet inn over 2.500 kroner til årets Aksjonsløp, og ble dermed permiert med en signert FFK-drakt. Totalt samlet HNH-erne inn over 50.000 til NLMs arbeid med skriveopplæring i Vest-Afrika.

Foruten Marcus, sikret vg3-elev Maria Gleditsch seg FFK-billetter som premie for å ha samlet inn mer enn 2.500 kroner. Prisen for Beste kostyme ble også delt ut og blant flere svært gode kandidater, var det til slutt Olav Reigstad i 1A som stakk av med premien i denne klassen. Hannah Veland og Martine Rangjord sikret seg førsteplasssen i kategorien Beste selfie, mens 1B, som var den klassen på skolen som samlet inn aller mest penger under løpet, kan glede seg over is-premie i en av de kommende dagene.

Marcus Dahl Hansen ble premiert for sin innsats under årets aksjonsløp.

Fakta: Aksjonsløpet:

• En årlig begivenhet ved HNH som, tradisjonen tro, går av stabelen ved andre dam i Bjørndalen i mai.
  • Elevene løper rundt dammen, og har på forhånd sørget for å knytte til seg sponsorer som donerer en avtalt sum per runde.
  • Inntektene fra løpet går til ulike NML-prosjekter
  • I år gikk pengene til arbeid for skriveopplæring i Elfenbenskysten og Mali.

Les mer om NLMs arbeid her.