Gjør det enkelt, velg Hans Nielsen Hauge VGS

HNH er en kristen sentrumsskole i Fredrikstad med studiespesialisering. Hos oss finner du engasjerte lærere og ambisiøse elever.

Hva vil du vite mer om?

Mange muligheter

Hvorfor bør du studere hos oss

Bok ikon

Vi gir deg alle muligheter

Med studiespesialisering hos oss kan du velge fagene som fenger deg mest, og det beste av alt? Du trenger ikke å låse deg fast i én retning før du begynner. Ingen linjefag som tvinger deg til tidlige valg – her er det du som bestemmer! Velkommen til en skole med uendelige muligheter, hvor du kan blande fag som du vil fra begge fagområdene.

Stjerne ikon

Vi utdanner for fremtiden

Vi former din fremtid med moderne metoder. Her strekker vi oss langt for å finne de beste undervisningsmetodene og det mest relevante, faglige innholdet. Målet er at du opplever engasjement, mestring, og blir en kunnskapsrik, empatisk og engasjert verdensborger. Velkommen til en utdanning som forbereder deg for veien videre.

Utdanning ikon

Vi har et høyt faglig nivå

Siden oppstarten har vi hatt et sterkt fokus på kvalitet i utdanningen som ett av våre fortrinn. Det vil si at vi stiller høye krav til våre elever, men også at vi har dyktige og engasjerte lærere som utruster deg til å møte disse kravene. Våre elever har en variert bakgrunn, men har til felles at de ønsker å bli gode på noe. Det er vårt mål.

Skolemiljø ikon

Vi tar vare på hverandre

For oss er ikke fag det eneste som teller. Det er like viktig at alle blir sett, hørt og tatt vare på. Vi streber etter å være gode mennesker med selvtillit til å løfte andre opp, støtte, oppmuntre og spille hverandre gode. Dette gjelder både våre elever og ansatte.

Tid ikon

Vi har tid til deg

Våre elever trekker oss ofte frem som en skole der lærerne virkelig tar seg tid til hver enkelt elev. Vi jobber også sammen på tvers av trinn, slik at elever kan lære av hverandre og få støtte når de trenger det. Vi jobber for et inkluderende skolemiljø der hver enkelt elev blir sett hver dag. Det er viktig for oss.

Næringslivet ikon

Vi er tett på næringslivet

Vi bærer arven etter Hans Nielsen Hauge med stolthet, både med tanke på evne til nytenkning og myndiggjøring av folk. Vårt samarbeid med det næringslivet og organisasjoner gjenspeiles i undervisningen, og gir elevene en bredere faglig forståelse og innsikt.

Fornøyde elever

Simon Laabak

Et godt læringsmiljø

Du opplever større læringsglede når du er elev på en skole med et godt læringsmiljø. Hans Nielsen Hauge VGS er en slik skole. HNH er gode på å bygge relasjoner mellom lærer og elev som gir gode resultater.

Simon Laabak

Barnevernspedagog og Bystyremedlem

Shahana Balakumaran

Lærerne bryr seg om hver enkelt elev

Lærerne på HNH er gode på å se hele eleven. Både hvordan du presterer på skolen, men også hvordan du har det ellers. De vil deg det beste – alltid.

Shahana Balakumaran

Medisinstudent

Rebekka Pedersen

Skolen tilrettelegger for at jeg skal prestere

Min bror gikk på HNH og hadde gode ting å si. I tillegg hadde jeg hørt veldig mye bra om både lærerne og skolemiljøet her. Alt stemte. Jeg synes tilretteleggingen for meg slik at jeg skal prestere beste mulig har vært svært god.

Rebekka Pedersen

Lærerstudent ved OsloMet

Hva er egentlig studiespesialisering?

Er du en 10. klassing som forsøker å finne ut hva du vil bli og hvilken videregående skole du skal søke på? Her gjør vi deg litt klokere på studiespesialisering og hva det kan brukes til.

Hva er egentlig studiespesialisering?

Søke videregående? Her er noen tips på veien

Noen er helt sikre, noen er usikre og noen «ha’kke peiling» på hvilken skole og linje de bør velge. Her er noen ting som er verdt å tenke på.

Søke videregående? Her er noen tips på veien

3 spennende nye programfag fra 2024

Noen liker å si at programfagene er krydderet i hverdagen. Vel, de siste tilskuddene byr på teori, praksis og en hel haug naturopplevelser!

3 spennende nye programfag fra 2024

– Den beste skoledagen jeg har hatt på kjempelenge!

Vi har hatt elever på hospitering i to dager med en innholdsrik og variert timeplan.

– Den beste skoledagen jeg har hatt på kjempelenge!